Webdesign

Het internet omvat miljarden internetpagina’s en dagelijks komen er vele honderdduizenden bij. Hoe kunnen uw potentiële klanten nu juist úw website vinden? Is het zoeken naar een speld in een hooiberg? Dat lijkt misschien wel zo, maar met de hulp van een SEO specialist kunt u de hooiberg reduceren tot een hoopje stro. Zo hebben uw potentiële klanten veel meer kans om op úw internetpagina terecht te komen.

Online zichtbaarheid, daar draait het tegenwoordig allemaal om. Ondernemers zijn er inmiddels wel van overtuigd dat een website voor de onderneming onontbeerlijk is. Je kunt gewoon niet meer zonder. Het internet is een volwassen afzetkanaal geworden voor bedrijven.

Wat is een SEO expert?

Eerst even uitleggen wat SEO is. SEO staat voor Search Engine Optimization. In goed Nederlands: zoekmachine optimalisatie. Waarom is zoekmachine optimalisatie zo belangrijk? Als we iets willen aanschaffen, raadplegen we vaak eerst het internet en dat doen we via een zoekmachine als bijvoorbeeld Bing, Yahoo of Google.

Nu de vraag: “Wat is een SEO expert?” Een SEO specialist weet precies waar een website aan moet voldoen, zodat de zoekmachines de website kunnen scannen en indexeren. De zoekmachines scannen voortdurend het hele internet met kleine programmaatjes robots genaamd. De SEO specialist weet welke parameters voor deze robots belangrijk zijn en kan zo zorgen dat uw website beter in Google gevonden kan worden.

Wat doet een SEO specialist precies?

U hoeft geen nieuwe website laten maken; wij nemen uw bestaande website onder de loep. Het begint natuurlijk met een grondige analyse van de website. Hierbij checken wij onder andere op:

  • De technische structuur van de website. Een belangrijk punt hier bij is de responsiviteit, oftewel is de website mobiel vriendelijk? Het internet wordt in meer dan 50% geraadpleegd via een tablet of smartphone. Zoekmachines hechten zeer veel waarde aan de responsiviteit. Ook de laadtijd van de pagina’s is erg belangrijk.
  • Meta-tags in de opmaak code. Deze tags vertellen de zoekmachines wat de inhoud van de website is. Titel, omschrijving en sleutelwoorden zijn voorbeelden van enkele belangrijke meta-tags.
  • Content of inhoud van de website. Dit is een zeer belangrijk punt. De inhoud van de website, teksten, foto’s, video’s, documenten enzovoorts, moet overeenkomen met de meta-tags in de broncode van de webpagina.
  • Sociale media. Verbindingen van de website met de sociale media als Facebook, Instagram en dergelijke.
  • Linkbuilding: de aanwezigheid van hyperlinks. Zoekmachines willen weten of de inhoud van de website waarde heeft voor de zoekers. Zij doen dit onder andere door te kijken naar links die gerelateerde website naar uw website maken en links die uw website naar andere sites maakt.

Het zijn slechts enkele voor de hand liggende punten die wij hier noemen. Na de analyse maken wij samen met de klant een plan van aanpak voor het aanpassen van de website. Het doel is de ranking van uw website in de zoekmachines te verbeteren.

Waarom kiezen voor Studio Webdigi?

Bij Studio Webdigi vindt u alles onder één dak. Van het optimaliseren van uw website tot het ontwerpen en bouwen van een geheel nieuwe website. U kunt ons dus ook uw nieuwe website laten maken.

Comments zijn uitgeschakeld.