Computer

3 tips voor goede online marketing

Online marketing is belangrijk om nieuwe klanten te bereiken en om ervoor te zorgen dat huidige klanten loyaal blijven aan je bedrijf. Dit is natuurlijk ook te realiseren met traditionele marketing, maar online marketing is vaak sneller, effectiever en goedkoper. We geven je 3 tips om online marketing goed in te zetten.

Goede SEO

SEO wordt ook wel zoekmachine-optimalisatie genoemd. Door dit goed te doen, word je op Google eerder gevonden. Goede SEO kun je realiseren door op je website de juiste content te zetten, door technisch gezien een zo geoptimaliseerd mogelijke website te hebben en door middel van voldoende en kwalitatief goede linkbuilding. Je kunt dit zelf doen, maar je kan er ook voor kiezen om dit door een professioneel bedrijf te laten doen. Ben je op zoek naar een bedrijf dat dit kan doen in Noord-Brabant? Dan kun je terecht bij Start Sterk voor de juiste hulp met SEO in Breda.

Zet SEA in

SEA staat voor Search Engine Advertising. Hiermee wordt betaald adverteren in de zoekmachine tussen of naast de organische zoekresultaten bedoeld. Als je op internet adverteert, kun je je op een specifieke doelgroep richten. Zo weet je dus altijd dat adverteren zin heeft. Je betaalt meestal een bepaald bedrag per klik op je advertentie. Dit is fijn, want zo betaal je dus alleen als er daadwerkelijk bezoekers op je website komen. Je advertenties worden gekoppeld aan een bepaald zoekwoord, een bepaalde regio en aan bepaalde netwerken. Het verschil tussen SEO en SEA is dus dat je voor SEA moet betalen en voor SEO niet (als je het zelf wil doen).

Maak op een juiste manier gebruik van social media

Ook social media is tegenwoordig een erg belangrijk onderdeel van online marketing. Dit mag dan ook zeker niet ontbreken in je online marketingstrategie. Maak vaak en goed gebruik van bijvoorbeeld Facebook, Instagram en Twitter en laat deze elkaar versterken. Kijk wel goed naar welk kanaal het beste bij jouw doelgroep past. Plaats regelmatig een leuke en zinnige post of afbeelding voor goede conversie. Het fijne aan social media is dat het meestal gratis is, maar wel erg effectief.